I storstadsdjungeln, kära NÅN!

Denna otroligt vackra stadsmorgon är jag ute på cykel i den snöiga trafiken och jag skrattar faktiskt inte åt storstadsfolket, utan jag skrattar högt åt mig själv ja. För precis när jag fått påminnelsen av en dam att man inte cyklar på trottoaren, då blir jag helt chockad över att bilar stannar då jag står brevid ett övergångstället... Så jag springer över fast att jag kanske inte ska över, eller!? Två sekunder senare när jag ska ta cykeltjuren i hornen, i ett försök att fläska mig fram i den här stadsdjungeln av bilar, då tutar en buss och jag, upp med näven. Hej! -reflex

Inte nog med detta så är ju jag i Vassi-täckbyxor, Yalda down jacket, vertigo skor, Incus handskar, baslager och mellan lager och avtagen Fanatic HAGLÖFS klädd som en räkarns expeditionare i jämförelse med de här härliga stadsfolket. Nu! möte inför Cosmonova föredraget, där jag kommer vara en utav fyra huvudpersoner i (den 29januari). Efter de mötet idag blir det en fin fin sväng till Haglöfskontoret i Kallhäll.
Hej! :) / L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar