Full fart mot LA CLUSAZ, eller!?


Väskpackning i Engelberg och in i finbilen min. På motorvägen mot Zurich, smäller bilen. Däcket ser jag när jag kliver ut. Så ut med fullpackad bil, ut med reservdäck och domkraft, på med pannlampa. Tjopp kirrar på ett nytt däck, men när jag provrullar, där på lite så känner jag att det är något mer galet där vid däcket. Så upp med domkraft igen, ååå, hungrig och trött inser jag att det är en stötdämparfjäder som gått av. Sen upp på de så hade jag ställt domkraften sned så på en blixtsekund ramla bilen ned på armen min. Så ont, så ont att jag storbölade där i min ensamhet. Jajaja... Ringer till försäkringsbolaget, bilen körs iväg och i stress dagen efter "får" jag och Janicke en hyrbil. 
Tant Agda, (nej jag menar snärtiga fröken Janicke Svedberg), utför gymnastisk övning.
(lägg märke till killen i blått)
Idag och imorgon är jag coach åt Janicke som kör kvaltävlingen FWQ *2. Men som coach har jag bestämt att vi båda kör FWQ *4 här nu 12-13januari. Nu j*vlar Janicke!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar