Tjoff hit och dit denna LYCKANS måndag

Klockan sex imorse klev jag av jouren på Räddningstjänsten, vaknade med ett jäkligt pepp. Tjoff hoppade i varma gå-på-tur kläder å drog 22km till fjälls med bilen. Uppe på Flatruet längdskidade jag runt i vackert soluppgångsljus och i en räkarns kyla. Rullade sedan in på TopSport i Funäsdalen, fick lite prylhjälp och rullade sedan upp på Funäsberget. Köttade några åk, träffade på världstourmästarinnan Christine Hargin och karln hennes Adam Widén. Rullade snabbt ned för berget (fast helt utan stress). Mötte upp mä massa vänner nere vid Funäsdalssjön där vi slängde på oss långfärdsskriller. Tjoff, tjoff magisk tur! Sen trask upp till Mikaela, i med middagen där, å sen full fart med bilen min till brandstationen, hoppade in i en brandbil och åkte till Röros på kvällsövning. Tuber på in i värmen och övade sök, bland annat... Nu kikar jag ut genom fönstret, ser att de snöar sååå fint och om nio timmar står jag på skidorna mina igen... God natt alla lycka finns på jorden! / Lotten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar