MARATHON Ljungdalen-Funäsfjällen 42km





På lördagsförmiddan läste jag ett sms i telefonen min, de stod "du Lotten, spring maran, jag tar nå jourtimmar åt dig idag ja". Så tjoffs for jag upp ur sängen min, in i köket, ringer en Kalenius å berätta att jag fått nå timmar ledigt från räddningstjänsten. "Jes, säger han! Transfer bussen går utanför museet om 20min, kör hårt!" Så tjoffs, på mä springkläderna, in mä nå gårdagsköttbitar i munnen å vatten i flaskan. High ho! Mot startgaten i Ljungdalen! 42km löpning var helt otroliga, man bor ju sååå vackert här i fjällena! Lyssnade på fin klassisk musik gjorde jag å... Lalalalaaa! Men så! När jag hade 6km kvar så kom jag ikapp en seg kvinna i rosa jacka, å då blev de fight. Hahaha! Sjukt envisa visade de sig att vi båda var, tokkutning blev de genom FUNÄS å in i mål!!! Jihooo va roligt! Tack Kalenius (Helags Adventure) för grymt arrangerat race!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar