La Clusaz är gött tills man har MILITÄREN efter sig. Aaa!

Ååå de är så fint i La Clusaz, 
å de ä så kul att va tillbaks tänkte jag

 Sen helt plötsligt dök den Franska Militären upp framför mig
HJÄLP!
En stund senare var militären efter mig
DUBBEL HJÄLP! 
Tur att jag var spänstigare i hikandet å kunde
dra ifrån! Jiha! :)


 Försökte fråga runt bland folk på min fina franska om vart 
årets La Clusaz- tävlingsface kommer att vara. Om de ä samma som i fjol eller ej.
Kommunikationen gick sådär. men kul blev de endå när jag stötte på de här två bypojkarna.
Jeremy och Toni. Haha! 
 Följde mä de franska bypojkarna hit
 och hit...

Sen när jag sa att jag ville fota linjeval på finalberget, så sa de 
oui, oui, nous conduire mon voiture.
ja,ja vi kör min bil! 
Så fin bilskjuss fick jag upp till dalgången där troligast finalen av La Clusaz
gå nu på söndag 15/1! 
(Jag gör ett eget inlägg med finalbergs bilder)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar