Söndagmorgonens MUSIK


Artist: Hellsongs
Titel:The Evil That Men Do (IRON MAIDEN cover)
Detta band verkar komma från södra Sverige. Jag tycker verkligen att de lyckas med att tolka gamla hårdinglåtar till mjuka hippi melodier så att en sån som jag förstår orden och meningarna i dem...

Har inte skrivit om min musicerandei bloggen här, för jag har int tyck att de har hört till skidåkningå fjällivet, men man måste ju få bredda sina ämnesbank ibland... :) haha!
Väckte just pojkarna genom att skicka denna låt till deras telefoner. Å pojkarna... jaaa de ä ju Rasmus Nordmark på gitarr Erik Westberg på fiol och på de sjunger lilla jag. Vi är faktiskt riktigt seriösa och ambitiösa i spelandet. Jag och Rasmus har övat in låtar sen i augusti och i vissa perioder har vi tränat varje dag...  Sen nu har Erik och fiolen glidit mä, i torsdags var även Janni Lindberget mä å sjöng. Tanken är att spela här i byarna i vinter... Men just nu är de int så mycket tanketid i de, nu kör vi bara för de är så otroligt gött att bara köra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar