TUFFT men FOSTRANDE tävlingsåk idag! :)

En jag (Lotten Rapp) hade på dagens start en fin liten 1:a på magen. 
Int för att va taskig mä 1:an, men han va faktiskt int nån king att hänga på sig i ett åk som detta.
Äää fy å huvva får jag faktiskt säga efter idag... 1an å jag känner oss nöjda, men vi var rörande överense om att 0.1  0.2  0.3  0.4  0.5  0.6  0.7  0.8  0.9. hade gärna fått kört före... :)
Summering: Krasch, konvext berg, hittade ändå in på min tänkta gröna linje, isigt, sluchigt (socker snö som bara föll och föll från alla håll), otroligt svår orienterat (skulle uppskatta att 9,5 av 10 startande körde vilse någon gång under åket), hade jag vetat om snöförhållandena innan så hade jag kört en enklare linje längre vänster ut, för där ute var pudret som de lovordades om under gårdagens åkarmöte... jaja! de var tufft som feeen men fostrande som sagt.
JAG Ä NÖJD trots att de blidde krasch, jag är ju HEL! 
Känner dock en väldig oro för en Wille Lindberg som int mindes så värst mycket efter att ha droppat ut den rosa linjen... Huvva!  I övrigt har jag inga skador att rapportera från dagens tävling.
(Jag vet att försäkringsbolag läser bloggar som min, så jag vill tillägga att JA det är extremt en dag som denna, men skadorna är snabbräknade.) Titta på skadorna efter en hockey eller innebandy match, sånna sporter borde ha med namnet extremt i försäkringsbolagens namnbenämningar.

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det gick bra!=)

    SvaraRadera
  2. Årets åk måste ändå bli hasningen på WC i Åre för du blir med va
    //Patrik ÖFS

    SvaraRadera