St Mortiz MIX-blogg-inlägg. Onsdag-till JUST NU!

En liten onödigt suddig bild av onsdagen åkarmöte :)
Svenska BUS pojkS
Före torsdagens START
 Å idag har vi skidat runt som tokar, droppat klippor här å där. Letat ouppåkta åk. 
Man träffar så otroligt många gött inspirerande människor här alltså. Jag är ju en sån som inte riktigt håll koll på vilka som är kändisfolk av alla man surrar mä, men ja... sånt därnt spelar ju ingen roll, då människorna man möter står med båda fötterna på jorden. SÅåå VÄRT!

För oavsett om man vill de eller ej, så blir man lätt som man umgås. Jag relaterar som tillbaka till hur de var att tävla alpint, jag upplevde/upplerver den "världen" som väldigt  mycket mer prestige inriktad å ytlig. Så vad beror de på? Jo! Många osäkra människor som måste hävda sig för att känna att de duger. I en sån grupp blire så mycket svårare att skönt kunna mötas. Nu ska jag int säga att hela alpin "världen" är så, men i jämförelse med Freeride så känn jag en så otroligt stor och underbart härlig skillnad. Kan ha å göra med att folk är äldre här än va man var som junior-alpin åkare.. Men, jag har tyckt mig se de samma bland äldre alpina åkare å. De jag ville komma fram till här är; ATT, här åker man runt, surrat och härligt umgås med några av freeride-världens absolut största namn och de är ju inge knorr någonstans...
Bara härligt rakt igenom! SÅ ska man ha de omkring sig! Mmm mmm!
Kom just in genom dörren här, efter att ha öst runt med de här två järn brudarna.
Clare Burns, USA & Mikaela Hollsten FIN 

Ikväll blir de nattskidåkning, FWT-herrarna Welcome-party och FWQ prisutdelning!
JIHAAA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar