Flera finhelgsbilder från HAVET

Jag o Björn, hemma hos Elsa och hämtar lite spån på hennes vedbacke. 
Hemma hos Siv och hennes gubbe fick vi sockerkaka å hundmys
  Drog igång min kamera nu, såg att jag har ju också finbilder efter helgen ute på Stora RIsten. En helg med världsfina Björn, och hans fina far. Det är speciellt därute. De som bor därute året är pensionerade yrkesfiskare och de är två generationer äldre än mig och Björn. De lever och har levt så fint isolerat. De gamla syskonen på Risten hade varsina hus liggandes på rad och transporten är hela tiden på vattnet. Hemtjänsten har svävare, för att kunna komma ut under de tider då isen smälter och skotern eller båten inte kan köras. Anledningen till att Björns familj har på ställe på ön är att pappa Lars arbetad som fiskare på 70-talet och blev lite mottagen som en son. Som jag skrev i inlägget igår. Havet är som nå helnytt för mig, men det är ju helt otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar