Vilodag från tävling--- leder till fina LÖRDAGStankar


Vilodag idag ja (eller ljug jag och tjejerna var ute å drog av tre snabba lunch-puder-åk :). I vilket fall, vi bor i en fint lägenhetshotell, med tre sovrum och ett sovloft. Fyra svenskar, en norska och en australienska. Hochfugen är en liten dalgång och här är bergen är liksom nära. Just just nu är det otroligt vackert, solen skiner, och samtidigt svävar det ner en massa fina stora flingor från himlen. Jag är så otroligt tacksam över att få vara här just nu. Likt en gammal tant har jag senaste timmen legat på sängen och funderat på en massa människor. Tittat upp på bergen och tänkt på morgondagens tävling. När jag tänker på människor så tänker jag först på alla som är riktigt nära, när jag sedan funderat en stund på vardera människa, så fundera jag på människor jag mött som jag kanske nästan har glömt. Hmm... Det poppar ju upp hur många roliga männsikor som hellst. Undra vad hon gör nu, och undra hur det går för honom... När jag är hemma i Sverige och har sådanna här stunder så brukar jag roa mig med att ringa den mest avlägsna person jag kommer på, och som jag gillat längs vägen. Jag ringer den personen, och den svarar först förvånat och sedan övergår förvåningen till glädje. Hellst när jag kommer på en gammal person jag inte pratat med på länge, då blir det en hyperglädje i luren. Å va jag känner för att ringa ett sådant samtal nu! Jajaja, jag är ju i Österrike, så jag nöjer mig med att skicka omtänksamma tankar, hoppas alla har det gott. Nu ska det spaas, sedan tävlingsbergsfokuseras.
God lördag! /L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar