HOCHFUGEN tävlingen gjord -så ja skriver


2013-02-15 Nu i efterhand är tankarna goda efter tävlingen i Hochfugen. Otroligt fina tävlingsförhållanden otroligt häftigt tävlingsarrangemang. Jag hade valt en hårig linje, hade sent startnummer, snön hade rasat och jag var tvungen att improvisera i mitt åk, pga snön hade ramlat ner där jag hade planerat att landa. Jag tog ett snabbt beslut att hoppa på ett annat ställe, gjorde de bra, fick dock världens högsta puls och efter mitt hopp hade jag otroligt hög fart ner mot målgången. I huvudet slappnade jag av när jag hade stått det och 50m innan mål fick jag ett felskär. svich så var jag borta. Ååå.. att ett tävlingsåk ska gå så fort... Det jag lärde mig denna gång är att jag ska välja enklare linjer, de vinnande tjejerna åkte mycket enklare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar