En 18 FEBRUARI, i traskandets tecken

Igårkväll blev jag rikgtigt fint middagsbjuden hemma hos en snowboard-Ina. Jag tjatade men hon ville inte ha hjälp i köket, så iställer fick jag sitta bekvämt i fotölj och lyssna på en P3 dokumentär. Ett utav de programmen hon redan hört. Ursch va illa berörd jag blev, då det handlade om vår tids värsta våldtäktsman. Berörd blev jag också av de modiga kvinnorna som kliv fram i intervjun och berättade.

Jag blir berörd och jag känner, att jag må engagera mig i detta. 
Det har jag gått och tänkt på idag här bland alptopparna. Jag har också gått och åkt runt i mina pjäxor och upplevt en sån enorm glädje och tacksamhet för mitt liv och hur otroligt jag får leva...

Idag har jag haft besök av Anja Alme Gardli, en otroligt grym skidåkare, som bland annat tog hem en seger i St Moritz för några veckor sedan. Riktigt roligt att hon börjat plugga i Lucern nu, för då kan vi träna ihop jätte mycket!!! :)  

Avslutade denna 18 februari med att köra hem Anja till Lucern, bli bjuden på middag idag igen, fast denna gång hemma hos min multisport kompis Chris Schnider i Zurich. Efter den godmaten rullade jag och bilen min till Zurich flygplats för att hämta en Jesper Rogö som varit hemma några dagar i svea.
Ja, de va jämarns i mig en mäktig 18 februari dag!
/L  

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder! Ha de bäst Lotten!
    /Karin F

    SvaraRadera