GLÄDJEpirr till SORG. Det kan gå så fort...


Det är så knepigt livet ibland, att vi som igår åkte runt i skogar och på fjäll och upplevde en utav våra absolut bästa skiddagar i livet. Jag Ina, Lina var helt uppe i gasen av glädje. Innan bilden nedtill hade vi kört från liftöppning till kl 14, vi hade suttit på bussen och småflinat åt varandra, för vi var så trötta att kropparna ville helst kliva av mitt i Engelberg och trampa hem till mitt-på-dagen-sömn, men huvuden ville mer. Så in i kabinliften på Brunni-sidan av dalen. Hahaha! Slömriga steg in i Brunni-kabinen, vidare upp med sittliften, vidare upp med knappliften och sedan efter 15 magiska svängar stannar vi. Lina tar den här bilden och Ina säger "det här känns som kärlek, det pirrar i hela kroppen".

Från de... Till att komma ner för berget, se telefonen full i missade samtal, meddalande, FB-textande... Oro från nära och kära som trott det värsta efter att ha sett den hemska nyheten på svensk TV "23årig tjej har omkommit i lavinolycka i Schweiz". Så snabbt från glädjepirr till sorg. Jag kände inte denna tjej, men jag känner otroligt mycket för henne och hennes nära & kära. Så all den enorma omtanke som jag fick i mig igår vill jag sända vidare till henne. Vila i frid
/ Lotten Rapp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar