Hösten säg som bara svisch- men på GOvis

Den här perioden (hösten) är då bra gömers. De ä som så mycke gött som häng i luften; kyla, lugn, dofter, jakt, å en ny jämarns spännande tävlingssäsong. De som suger i hela min skidkropp efter att få utlopp för det som laddas upp nu... Just den här veckan jobbar jag som på Räddningstjänsten här i Funäs, men annars är de rätt mycke allt möjligt som ä på gång. I förrgår hade jag premiär som spinning instruktör, fett jobb. I helgen som va så blev jag riktigt instruerad i orientering, å föll pladask. Wow, en sån sport! Nu idag kom en grupp gäster hit som jag har bokat in i sammarbete med Ramundberget och min coach Carina. Imorgon ska jag hålla ett litet föredrag om -mind fitness- och nu om 6h ska jag sitta på en spinning cykel igen. Sova!   
 Coach Carina med gäng
Coach Carina å hennes klättervän som här klättrar Volvo, men förra veckan (efter 2års hårdträning) klättrade Matterhorn. High five fina damer!
Här är uppe kan man skåda en bild på ett typiskt Funäsumgänge, de börjar mä att man ä två som sitt ute i solen å har de gött. De ser nån som passerar i bil. Tvärnitar å glider ner la mä. Nästa, nästa, nästa gör lika å snart ä halva byn på plats... Utan nån jämarns tidsbokning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar