NU DRAR stintorna frå GETBERGETS ALPINA


Om de ä nån gång i livet jag får en sån här resa så ä de nu.  Åren har gått sen jag bodde på samma by, vi tre barndomsvänner. Må räkna lite... jo...de ä nio år sen vi alla var boende här på byn och åkte upp å ned för Getberget tillsammans. Lollo ä färdig brandingenjör. Kickan tog just kandidatexamen, men flyttar nu med sin snowboard till Kanada. Emelie pratar på radion, å jag flax-fläskar ju skidåk. :) Alla fyra (+väskor +grill+ longboards+ fotboll+ tält+ kylbage) in i min kombi-bil och sedan drog vi igång väderprognoserna. Från Östersunds spöregn skulle vi... Iväg... mot... Dalarna blev de...
Tältmys vi skogssjö utaför Falun
Finvär i Öregrund alltså, ok då rullar vi dit...
Hmm hmmm hmmm... Öregrund de bynamne har jag nog hört förr... Ja!!! I vintras hörde jag talas om de bynamnet, när jag bodde i Engelberg, Schweiz... Björn som jobba på lodgen där surrade ju om sin stuga utanför Öregrund. TJEJER, JAG RINGER HAN!... Ok, vi tar färjan ut till Gräsö sen komma han å båten och kör oss ut, ut , ut tills hans ställe, najs!! :) Tack Björn för gästfriheten! 




Jaaa! Å Urkult - festivalen hamna vi på å... Nå så jävulskt frän stämming!
Jag var lite mer estet-flum när jag var i högstadieålder, å de var då jag var på Urkult som mest, men jes allt var sig likt... Man bara som släpper loss, TOTALT!

-------------------------------------------------------------------------------

Eldnatten- tårar i ögona, gåshud på arman
Eldnatten avslutades mä Laleh, å vilken vacker värld!
På ett bananskal gled jag sedan vidare från Urkult och sedan in på en helt annan festival nere i Härnösand. Wow.. Mer, mer, mer gåshud skulle de bli!
Lyssna å få lite gåshud du mä!


De blev kanske lite snett i min extremskidåknings-rapportering nu. Kultur och semester är vad bilderna visar, men min sanning är att det är fysträning som fyller upp min vakna tid... Snart ska ni få va mä på de igen! Kör hårt där ute så läng!
Mitt sikte är på toppen. Kram/ L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar