ZURICH BY NIGHT! Sötsprit från TERMOS! Hahaha!

Mellanlanda lite gött här i Zurich vid 20.45 igårkväll efter några restimmar från La Clusaz.
Tänkte, oj oj, va gött att vara här, men jäklarns va spring i benen jag har efter en sån här resdag. Möts upp av min gode vän Chris som precis kommit hem från sitt kostymjobb. Å han säger "Hey Lotten, I feel for running, we have a great hill that just start outside of my apparment". Perfekt tänkte jag! På med springbyxerna, pannlampan och sedan HI HO LET`S GO! Kommer ut här på storstadsgatan och då pekar Chris på ett berg som ser ut som Sundsvalls Södraberget med ljussättning och hotell på toppen... Fast... I Schwiez storlek, berget är några, några meter högre än Södra berget... men va fan! Gött kött! Till historien hör att Chris är en utav världens bästa trailrunners. Så puuu! Haha! Jag var faktiskt jäkligt stark i kutet igår, pallade att kuta i alla stigningar och hela vägen upp till begerts topp, som avslutades med nå hundra trappsteg upp i ett utkikstorn. Bakom mig hade jag ljudet "FIGHT!, FIGHT!", så va annat skulle jag gö än å kötta mig upp!? Hahaha! GÖTT KÖTT! På toppen blev de nån söt spritbjudning från en termos och sedan rulla jag typ ner för berget i asgarv! Jes! De var torsdagskvällen/ natten 19jan 2012! :) AWSOME!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar