Schweiziska ALPERNA= episk IGLO-HELG !!!

Pågrund av dåligt väder nere i Zurich så blev gruppen av IGLO-HELG deltagare reducerad från 15st till tappra 4 deltagare. 
Jag (Lotten) och tre underbara Zurich-pojkar. :) 
Bilen hade knappt rullat ut från ett regningt Zurich när jag somna i baksätet. Vaknade upp 2h senare och ser ett magiskt snöfall utanför vindrutan. Joppilihooo! Nått så jävulskt finväder uppi alp-bergen, närmare bestämt uppi Obersaxen (närheten av Disentis).


Pojkarna i hiken var av bästa tänkbara material, riktigt fysiskt starka, 
men med en god livsnjutningsinställning till hike. :)


I skymningsljus hittade vi den optimala IGLOplatsen, 
utsikt över byarna i dalgången och bergen.

Mat-mat-mat- de ä min taktik till å fålla värme i kylan.
Magen ska va full i mat, så man ä full av energi, så man orkar röra sig varm.

Värsta pedagogiska pojkarna, jag fick lära mig en massa saker som jag int visste innan. De ä ju sååå gött att vara ute mä kunnigt folk som är liksom kunnig, men endå har fötterna nere i  skorna så att säg. haha! :) Hä blev ny snökunskap och fysikaliska lagar i IGLO-bygge. Vinklar, friktion, bärkraft...

Inbyggd/instängd


Helt otroligt vackert!



                      Köket mä alp-by utsikt               Köksbordet

Schweizisk fondue 

Schweizisk vända-i-magen snaps! :)

Kl. 02:30 extrem snow-shoe-cliff-dropps

11:10 god morgon, LANGE-RX 130! :)
Snipp sapp snut så va en epik-tur slut. 

After-tur hemma hos en jäkligt fräsig dam
Å tillbaka i min favoritstad, Zurich. Joppiliho!

1 kommentar: