tankar--- OM ATT TA SIG DIT MAN VILL



Nu ska jag bjuda dig,
 på mina tankar från min söndagsmorgon.

        Tänk på alkohol, droger och doping.
        ¤Tänk på en 17 åriga flicka som super järnet en lördagskväll. 
         Vilket tillstånd vill hon uppnå?
    ¤Tänk på en 27årig amerikanare som står uppe på berget och röker weed
          Vad vill han uppleva i sitt åk?
        ¤Tänk på en 54 årig man som efter arbete tar fram wiskyn ur barskåpet.
         Vad vill han uppnå?
        ¤Tänk på en elitidrottare som dopar sig innan ett stort mästerskap.
         Vad vill den personen uppleva?


Alla dessa har ju "problem". Problem är kanske ett hårt laddat ord för dig, men problem är de ju faktiskt. Problem med att nå det önskade tillståndet.
Så då används medlen som lösnig på problemet/problemen...


   Jag och mentalcoachen Carina Vinberg jobbar nu för att hitta rätt medel för Freeride Worldtour.
   Alkohol/droger eller doping?... Nä nu driver jag såklart... haha!
   Vi jobbar hårt på att jag ska kunna bestämma helt själv viket/vilka
    tillstånd jag vill ha och att jag ska kunna plocka fram de
    i exakt de ögonblick jag vill.
   
   Idag efter att jag kört morgon yogaliknande metalträning, intervallöpning 
   i Östersund och hotellspa då kände jag innombords hur de bara börja bubbla.
   Alltså jag var så avslappnad, trygg, glad att jag bara skratta. 
   Känslan va som om att va full.
   Då tänkte jag, "precis de här tillståndet vill ju jag ha just nu".
men JES! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar