Hur blev det, å hur gick de?--- FUNÄSMULTI 2011

Då var det klappat och klart, andra upplagan av FunäsMulti. Historien till den här tävlingen började nog med att Erika Harlin (tävlingens grundare) fick följa med sin äldre syster Emma Harlin på arrangerandet av Explore Sweden. Jag vet faktiskt inte hur många år Erika höll på med det där, men 2009 berättade Erika med sådant ös -att det här med arrangerande av multisport det var något "utöver det vanliga fränt" att uppleva. Så då hakade jag på tåget. År 2009 gick Explore Sweden (väldigt förkortat) med start i Sundsvall. Sedan inlines, löpning, sedan 300km cykling mot Ljungdalen, där de sedan tog sig upp/ned på Helags, upp/ned på Sylarna, vidare via Storulvån, rafting och grejer ned mot Åre, upp på Skutan, downhill ned för Skutan, upp till Vålådalen mer rafting. Sedan ytterliga en 300km cykling upp till Sollefteå, och från Sollefteå med olika moment ned till Sundsvall och målgång. Jag blev SÅKLART också helt öst på det här så det blev en hel del tävlingar vi hamnade på. Så ifjol när Erika sa, nu jädrans är det dax för mig att kirra en egen tävling här i Funäs, så sa jag SJÄLVKLART ERIKA!
Fjolårets tävling blev så mycket bättre än anat och till årets upplaga så la Erika upp ribban ännu högre, och klaff, klaff det kirrades king med i år med. Fint väder, bra bana och riktigt härligt folk som deltagare. Sååå nu trappar hon upp tankarna för 2012års upplaga, jag ställer upp som hennes bollplank och högra hand. Det här är ju jätte skojs,- köttigt arbete, berg, långa distanser, mycket logestik tänk, kontakter- JAJJEMÄN- ser redan fram emot nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar