FormTOPPning aF LASSOKastArmen :)

Multisport- ERIKA klurar i mössan lite
Jooo men, hösten närmar sig här i Härjedalsfjällen, å nu börjar de ju dra ihop sig till en tid då en väl-skillad LassoKastArm kan va nått å ha... Om två veckor ska renar tas in uppe på Flatruet, så nu ska LassoKast träningen högprioriteras i träningsschemat mitt. 
KASTA KASTA KASTA!
GoPro Foto - jo då så att...
Den här bilden är från när renar togs in senast--  då var de KALVMÄRKNING
denna gång blir de till å märka de som int var in i gärdet sist å så blir de slakt.
Guu va de känns som jag int borde skriva att djur ska till slakt, för att det här är en goo skidblogg, men men jaaa... de är ju som de dom här samerna arbetar för... de vaktar renarna när de betar i skog och på fjäll, märker renens nya kalvar, skiljer ut flockarna och vaccinerar... Jag vet int jag... men av de jag ser så är renen det ägda slaktdjuret som lever de mest naturliga och godaste livet där ute... Sen får man givetvis tycka synd om djur och så.... de gör jag mä... men jag tycker mer synd om det övriga köttet som ligger i frysdiskarna på mataffärn än vad jag tycker om renköttet.
kommentera gärna om du har andra tankar.
/Lotten Rapp   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar