Nu TaR JaG IGEN 2v, på ETT INLÄGG! SMOoock!

26/4- 1/5 var Röldal Extreme Challenge uppe på tapeten min, jädrans otroligt fin tävling om jag får säg. Gjorde dock tävlingsmässigt bort mig själv totalt då jag av nån räkarns anledning valde en för okomplicerad linje på kvalet. Den föll mig själv på läppen, för jag kunde gö åket i full spetta. Men de var  int ett åk för norska domar ögon. Men va gör de om hundra år? HA! Jag å en Henke traskade upp dit dan därpå då vi int hade kvalificerat oss till finalen. Vi gick upp till "starten" knäppte på oss grejan å jeee! Revansch på berget! Jag tog en bra herrlinje med fart och satte alla landningar gott. Mmm mmm!






 ...de andra två dagarna= åkande i backen å hejande på finalKörarna..

 en finalkörare var ju LuleErik... Huvva säg jag bara när jag tänk på de...
Han kom körande finaldag 2, fick ett felskär högst upp på tävlingsberget, började tummla nått så j*vulskt, över klippor, över sten, fortare å fortare å över mer sten... ursch ursch jag bara skrek ja.
Sen blev Erik ned vinschad i pulka, ambulans och sedan in här å där, blev kvar med Erik den kvällen. Så sent som nu i torsdags (en v senare) blev han hemtransporterad till Ume sjkh. All lycka till knät ditt Erik!

Hemfärd mot Svea, Jaclyn seger filosoferar
Henke tankar glatt från dunk

Jag blev avsläppt i Tännäs, sov nå timmar sen vart de avfärd mot en veckas brandmans utbildning i Sveg. Haha! En vecka i Sveg alltså. Teori, prakik, å sen boende själv på deltidsstation där, så va gör man kvällstid mån-fre i Sveg? JO! Man går på konsum köper sig en fotboll, latjar. löper å nöter på de gymmet som station har. Ett gym som är/var öppet för kommunens alla anställda. Å där alltså! Där träffar man folket, nytt fränt, gött surrigt folk varje kväll. I sur-SVEG alltså. :) En kväll där bland maskinena så blev det dööt döööt, STORT LARM, SKOGSBRAND! Nån minut senare slänger jag ett öga ner i vagnhallen å möter då blicken med ett befäl. Å han ropar "på med larmstället Lotten om du vill bli mä". O jes, vill jag de. Efter 50km framfart så börja man se röken å elden utanför ruta. 2 hektar dundrar på å brinner. Ut med  massa slangkorgar, en i vardera hand å huuu 300m uppför till elden, ut med massa slang. Sen taktiskt vattensprutande hela natten lång. Tungt å varmt å slangen fastna överallt i stubbar å ris. Just där, just då ångra jag att den dagen hade börjats med ett långt morgonlöp, fortsatte med rökdyksträning i container, sen gym, middag å sen efter kli i huvut "vad göra i Sveg denna kväll då?" hamna på gymmet igen... Men, men pust å gött slit, å TÄNK på va störsk man kan bli inför NM i Riksgränsen 17maj. :) Jo då så att....
Man i rymnddräkt



Hemna i Funäs igen!




Erika har i snösmältningstider, snöat in helt på båtar. De har gått så långt att hon sagt upp sitt boende nu här i Funäs och om vi hinner nu i veckan innan NM så ska jag köra ner till Sthlm å köpa bil å Erika hon ska köpa en sån här båt. Båt ska bli hennes nya liv säger hon själv... Haha! jäkla fröken, de roliga är ju att hon "bara gjört" å. Hon får en idé å sen bar gjör hon de.

Nu har jag en Erik Sunnerheim här på Funäsbesök, de var hos honom i Järpen som jag glömde den här datan. Så je! Nu när jag har datan tillbaka, så är jag åter tillbaka på bloggbanan. Erik, han är ju en sån vän som man verkligen vill ska flytta hit, så jeee imorgon fortsätter Funäs sightsandet på byn å upp bergen, planen min är även att jag ska kirra ihop han med någon funästjej... de skulle ju va nått de! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar