Med LOUISE på KIRUNA sjukhus

Tänk vad livet kan slå om fort, vaknade imorse och solen sken fint utanför fönstret i Riksgränsen.
Louise har jag tävlat alpint med sedan vi var bebisar och hon är min närmsta, så jag forstod direkt när jag hörde hennes värk-plåg-ojande, att det här någonting som inte står rätt till. Sjukt endå, frisk och kry när vi somna igårkväll, men bara BANG kom kraftig magsmärta. Å nu är vi här Louise sover i sjukhussängen här efter att ha fått smärtlindring, nu väntan på operation.
Hon sa "de var nog inte meningen att jag skulle köra NM i år" innan hon somna till.

Just nu är hon inne på operation och läkarna säger att det är blindtarmen, så det ska bli ett lätt ingrepp. Endå alltid en tankeställare när saker händer så här fort. Dagarna innan här har ju varit så bra, peppat varann, hoppat stora klippor- Nemas problemas- å så händer en sån här grej.
Men som hon sa själv Louise, att det var nog inte meningen för henne i år. Även om både hon och jag vet att det hade kunnat gått så sjukt bra resultatmässigt.
kram igen /L

1 kommentar:

  1. Men vad är det för operation? Va är det för fel på henne? :(

    SvaraRadera