Min 30timmars HEMRESA, börja så där KUL

Ja haha! kuuult börja gårdagens hemresan alltså... Från alpbyn Gressoney (Monte Rosa) skulle jag ha tagit mig med en lokalbuss ned till en lite större by nere i dalens botten, (för att där nere byta till en annan bus till Milanos flygplats). Som de var så kom de ju int den där första räkarns bussen, för tidtabellen jag hade fått av en snäll dam, var för 2010... Åååh! ett sånt rappel tänkte jag där jag stod, sedan traskade jag över gatan till en liten italiensk pub. Där inne försökte jag på engelska fråga efter telefon nummer till Taxi, efter ett bra tag kommer de här svaret "No, No, no taxi in this village". 
Nähä ingen taxi i den här byn alltså... Jaja...
Då blev de till att kånka tillbaka mitt dubbelskidfodral, skidryggsäck å 18kg stor-ryggsäck tillbaka till hotell/campingen där jag bott med vännerna under tävlingen. Ååå de där fåtal kilometerna av traskning kändes sååå långa, då knät gjorde ont, jag var trött, packningen tung...  tårarna började rinna då jag tänkte på att jag skulle missa flyget hem.... Huvva huvva!
Tillbaka på hotell/campingen hade jag tårkat tårarna. Mannen i receptionen sa även han att de där med taxi  int var helt lätt... MEN MEN MEN, sa han och lyfte på luren och ringde en bekant. Några minuter senare rullade det in en fräigt sportig Mercedes. Karln som klev ur bilen tittade med rynkad panna på mitt GIGANTISKA skidfodral, sedan log han lite gött när han öppnade passagerar dörren och klickade på den elektriskt nedfällbara ryggstödet, tjoffffs gick fodralet in, och jag fick sitta baksäte! Hi ho lets go! :)
Ooooo ooo jädrans va mercan kördes! full fart på smal slingrande italiensk alpväg, genom små tighta byar, uööörn uööörn, de visade sig att karln bakom ratten va rallyfarare! Jajjemän! 
Tur att jag är en tjej som älskar när de går riktigt fort, för annars hade man ju kunnat blive rädd. Haha!
Väl nere i byn nere i dalgången, så var vi ju 10min tidiga så jaa... Bjuden på en kopp te vart man, sedan blev väskorna framburen till bussen... PERFEKT! :O)

1 kommentar:

  1. Förstår precis, nog har man gjort såna misstag ett par gånger! Ha det gött hemma i Sverige Lotten!
    // August

    SvaraRadera