Hä blidde en lite väl MANLIG START PÅ ÅKET, igår !

Ja va ska man säg... Mamma min hon säger, som hon alltid har sagt, att jag ska ta de lite lugnare så kommer de gå bra... Jag funderade hemskt mycket på de orden igår när knät mitt gjorde ont igen... Ja verkligen funderade och funderade... Men NÄÄÄ vart mitt svar!

När jag verkligen bestämnde mig för att sattsa på de här åkandet, så sa jag till mig själv "vad som än händer, så ska jag vara helt övertygad, när jag står på start, att de här gör jag för min skull, inte för någon annans". Så här tänker jag just nu: för min egen skull så är det ingen som hellst stress med att resultaten skall komma. Det viktigaste är att känslan finns, för att fortsätta vilja bli bättre och längs den vägen ha så kul på skidorna som möjligt. När jag gör som jag gjorde på min senaste tävling i Hochfügen. Att jag safe-åker för att komma ner och få en bra placering, så har jag int kul på riktigt riktigt... När jag safe-åker så känns de som om jag tävlar för någon annans skull, då känns de som att jag tävlar för resultatets och människorna omkrings skull, int min egen.

(Just de här disskuterade vi jätte mycket när jag gick på Sandö Räddningsgymnasium, en grymt bra gymnasieskola, men där ibland eleverna hade osunt höga prestationskrav på sig själva. Där disskuterade vi skillnaden av att finna lärmotivation till skillnad från betygsmotivation). De ä som lite samma grej nu, man föredrar ju en glädjefylld lärmotivation istället för en tråkig och kortsiktig resultatmotivation.
Sandös lärare alltså, mmm mmm vilka stjärnor! :)

Tillbaka till tävlingstänk nu.
I tävlandet för min egen skull så vet jag vad jag SKA och KOMMER ATT GÖRA, jag kommer GE MER!Ge mer när jag kör, när jag droppar, när jag tänker, när jag rekar, när jag tränar.
Å ja.. de känns ju som en bra mycke roligare tanke och inställning än att "ta det lite lugnare"...  :)


Hur som haver barnen kär.. Hur de än går så går de ju bra, 
när man har de bra och när livet ä en lagom smula galet! Haha!

JIhhaaa! haha! :)
Ingen lördagsfinal här i Monte Rosa, istället blir de att ta flyget hem till SveaRike imorgon söndag.
Hem för att återhämta mig själv, mitt knä, mina skidor, mina sunkiga underställ, äta mat och TRÄNA!
Allt för att kunna GE MER till nästa tävling i Nendaz http://www.nendazfreeride.ch/, 12-13 mars!

You can also visit my other blog: http://www.8848altitude.com/teamriders/?cat=19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar