BACK in FUNÄS mä TurChefen!

Äntligen hemma i härliga Funäsdalen. Vad är alla höga alptoppar i jämförelse med en dag i i skogen vid Osthang i Ramundberget? Idag har jag hyrt in en av de bästa skid- och outdoorfotograferna! The one and only turchefen. Coolaste killen som susar runt all björkarna med kamera o blixt i högsta hugg. Det är nästan så att man längtar efter att bli 50+ Då verkar man ju ha det så himla gött.

Ååå ja... för er som har öga så kan ni ju se att föregående textstycke var inpräntat av en sekreterare (mina ord, fast från nån annans fingrar). haha! Så här är läget mitt nu, sent igår kväll rullade jag och min taxichafför (Mikaela N) in här i Funäs, ååå så gött kände man att de va. Sen som de var så visade sig att stugan var helt utfrysen, så sova blev de i en Jon-Es stuga. 
Idag när jag traskade mot backen så stannade en Anders Robertssons bil till och frågade om jag int skulle hänga mä till Ramis istället för åka Funäsdalsberg. Ååå så fick de bli... Å Robertsson (även kallad TurChefen) är int den som är den utan han drog runt bland fjällbjörkarna och blixtrade JÄRNET! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar