Tid till TEKNIKtänk, trots gulblå JACKA!

Jäkla king jobb att vara pistör/skidpatrull, må jag säg.
Jag ges ju som gott om tid till att swängar på arbetstid, å då kan de ju bli som en massa teknik tänk som dyker upp i mitt lilla huvud. Har under en lång period nu jobbat med att komma fram med höften mer "över pjäxorna".  Jag vill i min åkning komma fram med höften för att använda den som tyngd, framåt i pjäxan, istället för en vikt överkropp.
Har provat en herrans massa av mina gamla alpina-race övningar med stavar hållandes hit och dit, utan stavar och med rep. Ibland har jag känt "YES", men det här har verkligen varit /och är ett klur arbetat. Nu idag började jag hitta en annan ända på nystanet att dra i. Snörstumpen som jag hitta idag var på ett helt annat ställe. Det var i min skidbredd. Alltså avståndet mellan min fötter. 
Jag är verkligen hyjber yjber teknikanalytiskpedagog. Jag promotar en åkares skidglädje, för att nå utveckling. men men.. Idag när jag fick en smula smalare mellan mina skidor var det lättare att hitta balansen i en mer upprätt/fast innåt lutad position.
Mitt innerknä är en anna go grej jag har tränat mycket på, men de får de skrivas om någon annan dag.

Nu ska de bli storkok i köket, en massa stora matlådor är min målsättningen!



Idag har jag varit en sådan här räkarns bloggare i totalt 2 månader...
46 st inlägg har de blitt! Yehas! De hade jag int trott på om nån sagt för 3 månader sen.
/ L




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar