Lotten-livet NU

Idag tänkt jag som skriva ner hur en typisk Lotten dag ser ut, så här års. Om int du tyck att de är så värst upphetsande läsning, så tänker jag som så... att den här texten kanske ä kul för mig själv å hitta om sjuttio år då jag är en gammal, grå och rynking gumma.

Apropå de! Man kan som höra hur människor våndas för att bli gammal.
En jag ser fram emot de. Nått så j*vulskt! Tänk bara! Att få bli en busig bullmormor med skrattrynkor...
Ååå jag ser verkligen fram emot barnbarn alltså...
De ä ju som bara de där att man måst kirra egna barn först, å de.. näääh! näääh! Nån måtta! Skidåkning är de som gäll nu, och bra många vintrar till... :)

En Lotten dag var de jag skulle få fram i text, tänkte jag...
En typisk Lotten dag han börjar med att min gamla rappel telefon brummar en fruktansvärd melodi på andra sidan rummet så att man i full fart måst spring dit och bokstavligen slå av åbäket. När jag ändå är uppe på fötterna så ä de som lika bra att dra på sig den där löpningsoutfitten med tillhörande panlampan och reflexväst. Så där på morgonen försöker jag verkligen raska på mina stegen runt i stugan här. För de tar ju som alltid mer tid än man tänkt, de där med att hitta vante nr 2 eller mössan som har gömt sig i någon bra gårdagsträningsväska eller så...
Ut flyg man genom dörren flummigt halkandes som vanligt och med någon frukost bit kvar i hand.

Efter en bit löpning möts man av en annan pannlampefigur (som man bestämt tid med dagen innan). Så ja... HIPPS HOPPS var de helt plötsligt två tomtar som skulle snora runt på runda.
Är det en dag då man har gått om tid så avslutas snorandet med gemensam frukost (nr 2)! Mmm mmm, hur gött som hellst! Är de en träningsdag så försöker man vara snarast möjligen i backen då den öppnar vid 8, är det en jobb dag så drar man iväg på de och förhoppningsvis hinner med några svängar på eftermiddagen efter jobbet.

Till och från backen tar man sig med ryggsäcken och löpardojorna,de blir som lite go träning de å!
Vissa dagar är man lite för "välutrustad" för att kunna ta sköna löparsteg till backen. Då blire promenix promenax istället, men det är inget jag föredrar, för de tar ju som längre tid de...

Hemma igen blir de middag på någevis, som idag bjuder Ina på köttfärsås och jag ska vara där och 30min (och jag har int duschat än) så jag ska nog skriva fort nu ser jag...
Efter en middag blir de... Hmm idag blir de att köra lite styrka och spänst när maten har lagt sig i säcken. Efter de blir de till att fortsätta data arbetandet, men idag har jag bestämt mig för att prioritera min sömn HÖGT! Har varit lite dålig på de senaste dagarna...  Hä bli som lite väl många hjältemodiga misstag de dagar då luvan är slumrig. :)

Nog flumskrivet för idag, tack för att du läste!

Hepps hopps!
/ L










1 kommentar:

  1. Hej Lotten!!!!
    Vad kul att du har en blogg då kan man ju följa dej på dina äventyr nu i vinter:=))))

    Kram Julia

    SvaraRadera