A tuesday evening in the local swimming POOL

Om man säg så här... Jag gillar int vatten å jag gillar int att bli blöt, men har man bestämt sig för att lära sig slå volt både hit och dit så är det bara till å använda sig av pannbenet man har ovan ögonbryna. Ha ha! Men faktiskt, helt galet trevligt att komma hem hit på byn och bege sig en tisdagkväll som denna, till Fränsta sim- och sporthall.
Träffade på min gamla fotbollstänare som berättade om hur jag som liten kom en söndagskväll till sporthallen på fotbollsträning. Tidigare samma dag hade jag varit i Sundsvall på slalomtävling, där jag hade ramlat och slagit huvudet. På träningen hade jag försökt dölja min yra symtom, bara för att få träna...
Riktiga dumheter, men jag blir int förvånad över historien. Tur att man blir sundare mot sig själv med åren, de säg jag då bara!

Sen träffade jag två goa grabbar i sjuårsåldern. De tyckte att de var riktigt skoj att en stor tjej som jag skuttade runt på trampolinen precis som dom. En utav pojkarna frågade "har du några barn hemma?" och jag svarade att det hade jag inte. Då tittar han på mig och säger med säker blick "det har jag, två stycken, jag är 40år och dvärg". Jag blir tvungen att titta upp och ned på pojken några gånger och när han ser hur jag sitter och funderar, så utropar han efter en lång allvarlig stund "skoja bara!"
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar