Fjällkutning på blötmyra

De här med att köra intervallträning ute på blötmyren är ju en välbeprövad träningsform för skidåkarben, de har man ju gjort allt sedan Gunder Häggs tid och kanske till och med före de ... Det jag kan tipsa om så här i efterhand är ju att lägga dom här träningspassen tidigare på försäsongen. För efter att första snön legat på fjället så kan myrvattnet bli en bidragande orsak till förfrysta stortåar. Har man gått över den gränsen, att man int längre ser förfrysta stortåar som ett problem, då tyck jag att de här är de bästa träningstipset jag kan ge just DIG.


På turen våran idag så dök de ju upp vattendrag som va djupare än några futtiga centimeter och då tänker man ju så här... "Kung nu får vi spänstträning å..." Kortfattat kan jag berätta att den här längdskidåkerskan som var dagens kutkamrat hon kunde hoppa över geggamojjan nere på botten av bäcken, men de kunde int riktigt jag... Ja ja, hä ä väll bara till å fortsätta spänstträna...
  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar